Moje ulubione miejsce w Polsce

Ten post powstał w ramach projektu wakacyjnego Klubu Polki na Obczyźnie. Klubowiczki piszą o ulubionych miejscach w Polsce.

Ja postanowiłam napisać o miejscu, do którego zawsze wracam podczas wizyty w ojczyźnie. Mowa o małej wiosce na Kaszubach – Żelewiec.

Dlaczego akurat taka mała wioska, o której pewnie mało kto wie. W zasadzie nic tam nie ma, co warto zobaczyć. Ale jest coś, co zawsze będzie tam na mnie czekało – wspomnienia. I myślę, że to jest największy sekret Żelewca.

Rodzice mnie tam zabierali od dziecka. Jeszcze tata tam jeździł za dzieciaka. Dziadkowie wybudowli mały domek nad jeziorem Wieckim. Cała rodziną spędzaliśmy tam wakacje, a jest nas sporo. Z kuzynkami spałyśmy na materacach, ktoś pod namiotem, na polówkach, na werandzie. Śniadania, obiady, podwieczorki i kolacje jedliśmy razem. Latem ciągle się kąpaliśmy, oczywiście po obiedzie musieliśmy odczekać pół godziny. Ganialiśmy się po wsi, oczywiście na boso, nie omijając krowich placków, bawiliśmy w podchody, pływaliśmy łódką, skakaliśmy na bombę i bawiliśmy się w polu i na sianie. Zimą chodziliśmy po lodzie i jeździliśmy na łyżwach. Zawsze było wesoło.

Domku babci i dziadka już nie ma, ale są 3 nowe domki rodzinne, jeden obok drugiego. I ciągle jest wesoło.

Zawsze mówimy śmiejąc się: ‘tu oddycha się’, bo jest spokojnie, można odpocząć. Tydzień temu byłam z Żelewcu. Usiadłam na trawie, wsłuchiwałam się w muczenie krów, klekotanie bocianów i dźwięk traktora. Akurat gospodarze wracali z pola i w powietrzu unosił się zapach siana. Tego mi w Australii brakuje. I związanych z tym wspomnień z dzieciństwa.

Wakacyjny projekt dedykujemy akcji “AUTOSTOPEM DLA HOSPICJUM” – Przemek Skokowski wyruszył autostopem z Gdańska na Antarktydę, by zebrać 100 tys. zł. na Fundusz Dzieci Osieroconych oraz na rzecz dzieci z Domowego Hospicjum dla dzieci im. ks. E. Dutkiewicza SAC w Gdańsku. Na chwilę obecną brakuje 35 tys. Jeśli podoba Ci się nasz projekt, bardzo prosimy o wsparcie akcji dowolną kwotą.